Síla ženy a voda

Dnes o vodě trochu jinak.  Sedím a povídám si s tetou. ..... Telefon, neznámé číslo. Típnu to. Za chvíli volá zase. Opět to típnu, ale když za 5 min. zavolá zase, tak to vezmu.

Volá člověk a ptá se na dokument: Voda vydělává aneb jak korporace bohatnou na vodě a akci předání tohoto dokumentu 300 politikům, kteří rozhodují o tom, jak je to s vodou nastaveno pro 10 mil. občanů v ČR.  .... Ti, co se skládají jsou uvedeni v seznamu, který dostanou politici, aby věděli, kdo jim dokument předal a proč. Vyzvu ho, aby se na dokument podíval a poté si udělal názor, zda mu to dává smysl. Hovor skončil s tím, že se na dokument určitě podívá.

Hlavou mi proletěla myšlenka na morfologické pole, v duchu jsem se usmál a poděkoval za každého, kdo se rozhodne dokument vidět.

Jsem zpět. Omluvím se za telefon a koukám, že mne tmavé oči tety pozorně pozorují.

„Co to je ta akce 300“, ptá se má 78 letá teta, bývalá architektka, která léta žila v Německu.

 „Však jsi to slyšela, je to akce k VODĚ pro CHLAPY, kterým není jedno, co se u nás s vodou děje . Dávám dohromady 300 chlapů, kteří se se mnou složí, aby každý poslanec, senátor a člen vlády měli v ruce důkaz, že pokud obchod s vodou mají ve městech zah. koncerny, pak je to pro lidi, města a stát nevýhodné a všichni na to doplácíme. Přišli na to politici ve Francii a koncerny od vody vyhání.  Týká se toho, co dělám léta, vzpomeň si, jak jsi mi zjišťovala, jak to nastaveno v Německu, jaké jsou ceny vody ve městech.", odpovídám.

„Já vím, co děláš, ale akce k vodě pouze pro chlapy? To nějaká blbost, ne? Voda se přece týká všech.“, prohodí a kouká na mne pohledem, který znamená - zamysli se než mi odpovíš.

„Ano, Jano, voda se týká všech, ale bránit vodu, půdu a svobodu by dle mne měli CHLAPI a ženy by si nás za to měli vážit, proto je akce 300 pro chlapy.“, říkám jasně, protože jsem o tom přesvědčený.

„Tak to je fakt blbost. Chci se přidat a chci, aby mé jméno bylo uvedeno hned pod tvým jménem“, řekla tónem, který vlastně nepřipouštěl jinou možnost.

Přesto jsem, řekl: „Jano, to není podpisová akce nebo dát „To se mi líbí“ na Facebooku, to je reálný krok, každý se podepíše, sáhne do peněženky a dá 850 Kč na DVD, na kterém je ten fr. dokument Voda vydělává, který dostane v září každý politik senátu, sněmovy a vlády, s výzvou k nápravě v ČR.“

Usmála se, otevřela šuplík, vytáhla peněženku, z ní 1000 Kč a řekla: „Tady máš a mé jméno bude uvedeno pod tvým jménem. Jasné?“ Dívala se na mne tak, že jsem věděl, že její jméno pod mým bude. Zajímalo mne jediné, proč do toho jde. Protože jsem ji urazil jako ženu? Chce mi pomoct anebo se jí myšlenka informovat politiky opravdu líbí? Vždyť dokument ani neviděla.

„Jano, to není všechno, ještě musíš říct větu, proč to děláš, proč se přidáváš, co tím chceš říct a politikům vzkázat. Ta bude vedle tvého jména“, řekl jsem a čekal, že bude říkat jeden důvod za druhým, až z toho vykrystalizuje ta podstata, kterou tam napíšu. Ta mne zajímala. Pletl jsem se.

Nestalo se. Řekla hned. Napiš tam: „Protože voda nemá být v rukou vydřiduchů.“

Stojím jako opařený. Ta žena za cca 10 min. pochopila to, co někteří naši vrcholoví zástupci státu, ať vpravo nebo vlevo, 20 let nepochopili nebo pochopit nechtějí.

Její jméno Jana Traub, je na seznamu pod mým jménem a můj respekt, který jsem k ní vždy měl, je o to větší. Ne protože se přidala, ale proto, jak se přidala.

Autor: Radek Novotný | pátek 8.7.2016 9:04 | karma článku: 19,75 | přečteno: 500x