Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94l62a88d66i45m88í79r 34H34r91u56b87ý 4977263244699

Zajímá Vás, kolik je průměrná cena elektřiny či plynu? A k čemu by Vám byla průměrná cena? Máte "průměrný" odběr? Má být stejná "průměrná" cena tam, kde je zdroj "pár metrů" od místa spotřeby jako tam, je přiváděna z mnoho kilometrů vzáleného zdroje? Je stejný náklad na síť tam, kde jsou zásobovány vysokopodlažní domy, jako ve vilové čtvrti s odběrnými "minimísty", vzdálenými 500 m?

0/0
4.2.2016 10:06

R60a39d52e39k 65N98o22v31o60t26n96ý 4845201393480

Pane Hrubý,

1) vaše argumentace s průměrnou cenou tam, kde je hodně km a tma kde je pármetrů, je samozřejmě správná. Ale asi se mnou budete souhlasit, že ze všechokresů v ČR, najdete okresy podobné. Pak má možnost porovnání smysl. Průměr jeprůměr. Umožňuje klást otázky. Cena je větší, protože jsou trubky daleko? Fajn.

Trubky jsou stejně daleko a cena je o 15 Kč/m3 dražší a koncernu teče doFrancie od lidí 90 mil.Kč/rok a naše vodárna vydělal 7 mil.Kč. Fajn - jsmedebilové a politici nás okrádají. Pak je třeba zjedná pořádek.

2) Jak už jsem uvedl - pokud peníze, které se vyberou od lidí, končí zpět vobnově trubek, tak dvousložkové ceny lidé chápou a zaplatí, ale pokud to sloužík tomu, že se maskuje, kolik peněz se vytáhne lidem z peněženek, pak ze sluhystává monopolní pán. A argumentace o poplatku za připojení je falešná.

0/0
4.2.2016 13:34

L71i36b56o40r 67S34k76ý93p64a43l16a 7458743212880

Moc prosím, pište to v češtině.

+1/0
4.2.2016 15:55

R97a32d74e16k 97N10o64v77o46t94n49ý 4665161283910

Omlouvám se. Když článek píšu, tak jsou slova oddělená a tak to na mé obrazovce vypadá, ale když ho zveřejním, tak se různě pospojují. Nevím, proč se tak děje.

0/0
8.2.2016 9:11

V94l23a94d52i83m61í51r 85H55r44u82b44ý 4877953584629

Dvousložková cena slouží stabilizaci té části příjmů, které kryjí konstantní náklady a zisk. Všude. Nejen ve vodárenství a nejen v ČR.

Rád bych posoudil přiměřenost oněch 90 mil. O které firmě píšete?

A jak jste příšel na to, že u dvousložkové ceny je pevná složka jaksi navíc. Jó - to se to pak nadává!!

0/0
4.2.2016 22:07

V47l20a70d28i73m20í14r 40H48r16u57b19ý 4447283664709

Dvousložková cena u komodit dodávaných sítěmi je jedinou rozumnou tvorbou cen v tomto odvětví. Existuje v energetice a má stejné odůvodnění i ve vodárenství (a kanalizacích). I když jste rok v zahraničí, zůstává potrubí v zemi, je odepisováno, koroduje, postupně musí být vyměňováno. Rovněž úpravna vody se nezmenší, stejně jako neubude 0,01 člověka obsluhy.

0/0
4.2.2016 10:00

M75i71r47o91s49l31a36v 37Š56e46j28n70a 2251647758802

Problém je, že vetšina dodavatelů vody jsou pouze provozovatelé a nikoli vlastníci potrubí. Například v naší obci je vlastnikem vodovodních a kanalizačních trubec obec. Vlastníkem čističky je také obec, ale dodavatelem vody a provozovatelem čističky je vodárenská společnost. Takže vodárenská společnost podniká, ale porouchané potrubí a modernizaci čističky musí platit vlastník, tj. obec.

+2/0
4.2.2016 10:46

R86a42d12e56k 45N98o27v83o19t64n14ý 4765131413500

Přesnětak pane Šejne. V případě provozních modelů jde o privatizaci zisků azestátnění nákladů. Oddělení neoddělitelného. Voda a zisku od studny a nákladů.

Hyunday postaví fabriku za 3 miliardy a pronajme jí Škodovce za nájem, který muza 30 let vrátí 3 miliardy zpět. Mezi tím Škodovka na této fabrice vyděláčistého 3 miliardy a pak vrátí vybydelnou fabriku Hyundai.

Kudla, tu mi něco „něgra“.:-P Toto se děje ve vodárenství a nikomu to nevadí. Žeto vyhovuje koncernům, to pochopit dokážu, ale že to vyhovuje i celémupolitickému spektru? Patrně je za tím podivné financování politickýchstran, resp. jejich kmotrů.8-o Nebo máte jiné vysvětlení motivace politiků toto instalovat?

0/0
4.2.2016 13:42

V37l76a22d68i25m57í65r 22H25r82u43b71ý 4377913424259

Jaký nájem platí provozovatel (tedy ten, kvůli kterému zde pláčete)?

0/0
4.2.2016 22:08

R83a40d75e31k 11N25o20v34o76t54n63ý 4825841273590

Pane Hrubý, špatně chápete obsah toho, co říkám. Nevadí mi, že platíme za vodu, pokud naše peníze končí zpět ve vodárenství.

Věřte mi, že rozhodně nepláču. Jsem upřímně, ale upřímně naštvaný na blbost některých našich politiků.

Vítám diskusi. Je o tom: Kde končí peníze vybrané od lidí za vodu?

Diskuse je dobrá věc, lidé si uvědomí různé pohledy a argumenty. Pokud ví, že vše je o tom, zda končí jejich peníze v obnově trubek nebo na učech v zahraničí - pak si názor udělají správný a poznají, kdo koho zájmy hájí.

Je lepší, když už se zavede pevná složka do ceny vody, že ta skončí v obnově trubek nebo odteče do zahraničí?

0/0
5.2.2016 8:36

V33l24a94d89i92m12í94r 59H33r30u30b86ý 4737123364889

Tak se znovu ptám: neplatí snad provozovatel nájem? Je to jako s nájmem bytu: platíte nájemné, v němž je jednak údržba, jednak splátka vložené investice majitele a jednak budoucí náklady rekonstrukce.

Takže v čem je problém? V malém nájemném? Nebo v tom, že nájemné se naleje do rozpočtu majitele sítě a pak nikdo neví, zda se do rekonstrukcí sítě vkládá moc nebo málo?

Máte vy představu alespoň o jedné velké vodovodně-kanalizační síti? :

- nájemné placené provozovatelem = příjem majitele sítí

- náklady majitele sítě - odpis

- náklady majitele na generální opravy

- zisk majitele sítě.

Až alespoň jednu takovou rozvahu budete mít v ruce, pak se budeme bavit o tom, kde končí naše peníze.

Jo - můžete přitom uvést, jaká byla dividenda provozovatele sítě.

0/0
5.2.2016 10:53

R90a75d49e29k 46N37o19v48o21t66n87ý 4915701933820

Zde je přehled i video: http://pravdaovode.cz/okres-smvak/okres-smvak-zisky;-)

0/0
5.2.2016 15:48

V37l96a33d19i57m42í12r 48H22r88u79b52ý 4107803384469

Nájemce neplatí nájemné?

0/0
4.2.2016 22:20

R32a49d64e71k 17N44o97v22o95t14n55ý 4775361243130

Dobrá otázka, ale není položena správně.

Nájemce platí nájemné?

Nájemce toto nájemné celé zakalkuluje lidem do ceny vody? Nájem tedy ve skutečnosti platí lidé?

Není pro lidi lepší a levnější platit cenu vody přímo vodárně a neplatit prostředíkům, kteří si do ceny kalkulují své zisky?

0/0
5.2.2016 8:45

V88l39a47d92i89m49í92r 78H56r88u36b36ý 4407663834199

Do Pihele tmavýho!! A kdo by ho měl zaplatit? Jak u blbejch na dvorečku: všechny náklady jakéhokoliv dodavatele musí zaplatit zákazník. Nikdo jiný tady není.

Můžete samozřejmě platit přímo vodárně - pokud zajistí i další provoz (opravy potrubí, údržbu armatur, osazení a odečty armatur).

Zisk si do své ceny kalkuluje každý (to nevíte?), tedy by si ho kalkulovala i vodárna za rozšířené služby.

0/0
5.2.2016 10:45

R67a82d30e65k 51N15o31v74o91t97n20ý 4225521863330

Souhlasím s vámi pane Hrubý, zisky by si mohla kalukulovat i městská vodárna. A ta by ho investovla do obnovy a rozvoje infrastruktury stejně jako pevnou částku dvousložkové ceny vody.

Pokud je mezi vodárnou a lidmi zahraniční překupník, pak zisky končí v zahraničí - koncern ho pošle na účty do daňových rájů.

Našli se politici, kteří toto pochopili.

https://youtu.be/ny7QnBpPuTw

a lidé díky tomu mohou posoudit, kde jejich peníze končí!

Českou vodu si umíme prodávat sami[>-], žádné překupníky ani koncerny k tomu nepotřebujeme. http://pravdaovode.cz/vodarny/

0/0
8.2.2016 7:57

J22i97r85i 89V23r61a87b48e95c 3393702185819

Nevim ,jestli mate pravdu.Napriklad nikdo neveme ani kapku vody .Vodarna dostane 0 Kc.Vodarna ma ale fixni vylohy ,opravy ,nova vedeni ,proplachovani atd.Kdo to ma zaplatit.???To uz davno na zapade je zjisteno ,mala spoteba -casteji prolachovat vedeni ,kanalizace ucpana atd.Tim padem ceny za vodu na horu pro vsechny.

0/0
4.2.2016 9:09

R80a18d67e55k 21N94o87v94o16t58n60ý 4825171723100

Pane Vrabče, odpovídal jsem již panu Temlíkovi a říkáte něco podobného jako on. I s vámi souhlasím, pokud peníze dotečou zpět do trubek. Zkušenosti i v zahraničí ukazují, že tomu často v obrovské objemu není - http://pravdaovode.cz/zastupitelum-1/

Proto na to upozorňuji a vysvětluji, kam vede možná i správná myšlenka, když je špatně nastavený systém.

0/0
4.2.2016 9:30

V90l39a79d35i69m65í23r 38T54e75m70l56í78k 1435337361797

Přílišná snaha o šetření v kterékoli oblasti vede do pekel !!! Logicky - pokud spotřebováváte (v součtu, všichni dohromady) například 100, cena jednotky musí uhradit náklady, zde třeba vodárny. Pokud začnou lidé hodně šetřit a spotřebují jen 10, pak cena té jednotky musí být 10x vyšší...., náklady na provoz se uhradit musí... S dvousložkovou sazbou souhlasím, údržba rozvodů také něco stojí a zde platíte nejen za vodu, ale také za to, "...že si ji můžete pustit...", i když nic nespotřebováváte....[>-]

0/0
4.2.2016 8:47

J96i49r93i 83V40r63a11b57e97c 3373162495349

Pardon pane Temlik ,napsal jsem podobnou reakci.

0/0
4.2.2016 9:11

R17a16d88e86k 56N65o58v45o48t25n66ý 4795231793500

Souhlasím pane Temlíku, protože říkáte rozumnou a logickou podmínku.

Peníze jdou na údržbu, tzn. peníze, které se vyberou odlidí skončí v údržbě vodovodů a kanalizací. Toto je bohužel v řadě regionůjen iluze předkládaná občanům, aby platili a drželi pusu.

V okamžiku, kdy mezilidmi a vodárnou (která obnovuje trubky) je nainstalován koncern nebopřekupník, který inkasuje vodné a stočné (a s tím i zisky z vody), pak velkáčást z toho, co lidé zaplatí (i když nic neodeberou a i když to nejde na obnovutrubek) skončí v zahraničí.

Všimněte si, že dvousložkové ceny jsoupředevším tam, kde působí koncerny. Za rok 2015 odteklo z vodného astočného do zahraničí 1,5 miliardy korun ze zisků a min. 1x tolik nákladově.

Samozřejmě, že to platí i u regionů, kde je cena Jednosložková, ale tam je to více vidět. Na Severní Moravě, z SmVaKu odteče z toho, co lidé zaplatí ročně cca 350 mil. Kč. V Brně to má být ročně fr. Suezu cca 30 mil. Kč.

Když lidé mají platit, protože chybí peníze na investice, tak firmy patrně ze stejné logiky nemohou vyplácet ve stejnou dobu miliardy do zahraničí. Pokud ano, pak tento způsob hospodaření je velmi podivný.

+1/0
4.2.2016 9:18

V48l19a61d81i31m79í85r 66H77r26u60b75ý 4787773704389

Ano - dividenda (tedy výnos vloženého kapitálu) je cca 355 mil. Kč. Vlastní jmění společnostuicca 4,7 mld. (údaje z Výroční zprávy 2014). Prostá rentabilita kapitálu je tedy 7,5 %. Je velmi dobrá, ale n e n í extrémně vysoká.

Ještě bych poznamenal, že podle uvedené výroční zprávy bylo na rok 2015 plánováno (z peněz SmVaK) cca 60 akcí typu "rekonstrukce", "sanace", "zvýšení kapacity". Tedy péče o majetek.

0/0
5.2.2016 11:16

R17a87d29e68k 64N66o90v85o67t76n44ý 4585331373140

Je třeba říkat celou pravdu o SmVaku.

1) Jak miliardy z SmVaku tečou do zahraničí?

V roce 2015 došlo v SmVaku ke snížení základního kapitálu. Došlo k vyplacení nerozděleného zisku a celého rezervního fondu.

Do zahraničí odtekly cca 3,4 miliardy korun. Další 2 miliardy odtekly bankám za splacení starých dluhopisů. Toto vše bylo zaplaceno tvorbou dalšího dluhu - emisí nových dluhopisů 5,4 miliard. Dluh 5,4 miliard musí SmVak splatit a to se promítne do ceny vody = zaplatí ho lidé.

Investice: V SmVaku nezůstalo z 5,4 miliard Kč nic. Další cca 3 miliardy odtekly již předtím z SmVaku postupnou výplatou zisků, ážiových fondů a nerozdělaných zisků.

Miliardy v zahraničí!!a na severní Moravě přitom schází na obnovu a rozvoj infrastruktury měst a obcí cca 14-18 miliard korun.

Škoda, že SmVak není v rukou obcí, ŽE? Kdyby byl miliardy by měly k dispozici obce. Tyto peníze by nekončily v jachtách páprdů, ale v obnově trubek na severní Moravě.

Uznávám je to geniální a fantastické, ale jen pro majitele koncernů.

Tady popisují starostové, co a jak se na sev. Moravě stalo a děje: http://pravdaovode.cz/okres-smvak/okres-smvak-zisky/ V

0/0
5.2.2016 15:46

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz